Latvijas jaunuzņēmumu kopiena vienojas par jaunu vēstījumu
Latvijas jaunuzņēmumu nozares dalībnieki “Latvijas Startup Day 2023” laikā vienojās par jaunu ekosistēmas vēstījumu pasaulei, svinīgi parakstot saprašanas memorandu. Tā mērķis ir vienoties par jaunu naratīvu par Latviju kā inovāciju vidi un izcelt līdz šim jaunuzņēmumu jomā sasniegto, iespējas un vērtības šajā nozarē.
Sadarbības memoranda iniciatori bija vairāki Latvijas jaunuzņēmumu nozares komunikācijas un mārketinga speciālisti, kuri akcentējuši nepieciešamību pārrakstīt līdz šim pastāvošo vēstījumu. Jaunā naratīva mērķis ir no jauna definēt stāstījumu, ko Latvijas jaunuzņēmumu kopienas dalībnieki komunicēs plašākai pasaulei.
Jaunais vēstījums ir šāds:
“Latvians are many things – small, resourceful, and normāli. Small is beautiful, connected, and agile. Normāli means actually quite ok.
On the global scale:
We have an unusual amount of talented people
Our startup policies are great
We are the heart of the Baltics – with the best internet
We are skilled. We are scrappy. We are successful. We just don’t like to scream about it (unless at a sports game).”
Iniciatīvas iniciatore ir “Truesix” izpilddirektore un “Labs of Latvia” redaktore Jūlija Giforda. Ar šādu mērķi notika viņas vadīta meistarklase, kurā jaunuzņēmumu kopienas komunikācijas profesionāļi kopīgi izstrādāja jauno vēstījumu.
Nepieciešamība definēt jaunu naratīvu vienmēr ir bijusi aktuāla, bet kritisko punktu tā sasniedza Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas “Startin.LV” rīkotajā ekosistēmas forumā, kur 35 nozares pārstāvji sanāca kopā, lai identificētu galvenās prioritātes un šķēršļus izaugsmei. J. Giforda pamanīja, ka viens no šķēršļiem ir naratīvs, ko mēs paši par sev stāstām.
“Pārāk bieži mēs dzirdam standarta izteicienus par uzņēmējdarbības vides stāvokli, kas neatspoguļo realitāti. Tomēr šīs frāzes tiek atkārtotas aiz ieraduma un tām tic, neraugoties uz neprecizitātēm. Labākais veids, kā cīnīties pret šiem novecojušajiem naratīviem, ir pašiem nākt klajā ar savu – un neviens to nedarīs mūsu vietā. Kurš gan labāk var definēt un veidot jaunus vēstījumus, ja ne komunikācijas profesionāļi?” tā J. Gifforda.Komunikācijas speciālistiem ir ne tikai prasmes un pieredze konkrētā ziņojuma pilnveidošanā, bet arī stratēģiski izdevīga pozīcija, lai izplatītu šo stāstījumu, izmantojot savu organizāciju saziņas kanālus, dibinātājus, preses relīzes un citas komunikācijas aktivitātes. Skaidrs, ka neviena ārēja organizācija vai valsts institūcija nenoteiks šo stāstījumu jaunuzņēmumu kopienai – tam ir jānāk no pašas kopienas, lai tas atspoguļotu realitāti un atbilstu nozares uzskatiem, vērtībām un vajadzībām.
Memorandu izstrādāja un parakstīja jaunuzņēmumu nozares pārstāvji: “Truesix” līdzdibinātāja Jūlija Gifforda, Latvijas Jaunuzņēmumu asociācijas “Startin.LV” vadītāja lga Olga Barretu-Gonsālvisa, “Huntli.io” mārketinga vadītāja Nikola Matjusenko, “Draugiem Group” runasvīrs Jānis Palkavnieks, “Sunwise” vadītāja Kristīne Tarvida, “Labs of Latvia” redaktores Ieva Treija, Anda Asere un Lelde Beņķe-Lungeviča, “Truesix” tekstu autore Aiva Streļča, “TechChill” mārketinga vadītāja Katrīna Krievāne, “Printify” komunikācijas vadītāja Maija Milbrete, “GoCardless” sabiedrisko attiecību vadītāja Māra Perkuma-Maslakova, Latvijas Investīciju un attīstīas aģenūras Jaunuzņēmumu atbalsta nodaļas eksperts Jānis Jēkabsons, LMT inovāciju ekosistēmas vadītāja Elīna Lidere, “WindHackers” vadītājs Kārlis Skuja, “Bruntor” līdzdibinātājs Raimonds Jurgelis, Latvijas Digitālā akseleratora projekta vadītāja Biruta Elīza Aunina-Kirmuska, “Magic” direktors Andris Rubīns un Rīgas Tehniskās universitātes Zinātnes un inovāciju centra komunikācijas vadītāja Anete Kiseļeva.