Īstenoto kursu saraksts
 
Līdzfinansē Eiropas Savienība. Projekts “Digitālo prasmju attīstība jaunu produktu un tehnoloģiju attīstībai Latvijas komersantos”. Līguma Nr. 2.3.1.2.i.0/1/24/I/CFLA/002.            
 
Tēma
 
Lektors
Ilgums, h
Kursa saturs

 
Datu analīze un informācijas vizualizācija
 
Aivis Brutāns
 
6
 
"Datu analīzes un vizualizācijas pamati un metodes."
Šis kurss ir izstrādāts, lai sniegtu dalībniekiem fundamentālu izpratni par datu analīzi un vizualizāciju, sākot no pamatiem līdz sarežģītāku metožu apguvei. Kurss ir piemērots iesācējiem, kuri vēlas izprast datu analīzes lomu lēmumu pieņemšanā un efektīvas datu vizualizācijas nozīmi.
Galvenās tēmas:
Ievads datu analīzē, Izpratne par datu veidiem un struktūrām; Ievads datu vizualizācijā; Izpratne par sakarībām datos.
 

 
LEAN pieeja procesu vadībā
 
Miķelis Bendiks
 
6
 
"Procesu vadība izmantojot LEAN pieeju"
Mācību saturs:
- Ievads Biznesa procesu vadībā, procesu vadības elementi
- LEAN pieeja procesu uzlabojumos
- Praktiski soļi uzlabojumu kultūras ieviešanā un zudumu identificēšanā
- Vizuālā komunikācija
Ieguvumi:
- Izpratne par procesu vadības elementiem
- Iepazīšanās ar LEAN pieejas pamatfilozofiju
- Praktiski risinājumi, ko izmēģināt ikdienas darbā
- Iedvesma uzlabojumu kultūras attīstībai savā uzņēmumā
 

 
Projektu vadība
 
Pēteris Rimšs
 
6
Projektu vadības mācību programma ir intensīvs 6 stundu kurss, kas sastāv no 70% praktiskā grupu darba un 30% teorijas. Programmas ietvaros dalībnieki apgūst būtiskus projektu vadības aspektus, tostarp projektu vadīšanas metodes, mērķu definēšanu pēc SMART principiem un izmaiņu vadību. Kurss ir praktiski orientēts, ļaujot dalībniekiem iegūt profesionālās iemaņas projektu vadībā, tostarp lomu un atbildību sadalījuma izstrādē, un projektu dzīves cikla vadībā. Projektu vadības mācību kursā galvenās tēmas ir:
Projektu vadīšanas vide un projektu kultūra uzņēmumos.
Projektu vadības metodes: Ūdenskrituma (Waterfall) un iteratīvā (Agile) pieeja.
Projekta uzsākšana: mērķa un tvēruma definēšana atbilstoši SMART principiem.
Projekta dzīves cikls un projektu vadības modelis.
Resursi un ieinteresētās puses projektā, tostarp projektu vadītāja kompetences.
Projekta izmaiņu vadība un projekta noslēgums, izvērtēšana un "know-how" uzglabāšana.
 

 
Kā efektīvi vadīt cilvēkus pārmaiņu laikā? Pārmaiņu vadības psiholoģija
 
Veronika Skorohodina
 
6
Pārmaiņu vadības psiholoģiskie aspekti - Pārmaiņu vadība ir būtisks elements organizācijas attīstībā un darbinieku iesaistē. Šis kurss ir vērsts uz psiholoģisko aspektu izpratni, kas ietekmē darbinieku reakcijas uz pārmaiņām un efektīvas vadības stratēģijas, kas palīdzēs vadīt šo procesu. Dalībnieki apgūs, kā pārmaiņas ietekmē darbinieku emocionālo stāvokli un kā veidot uzticēšanos un elastību komandā, lai nodrošinātu veiksmīgu pielāgošanos un augstu iesaisti.
Mērķi:
Apgūt praktiskas pieejas, kā pārvarēt psiholoģiskās barjeras un veicināt pozitīvu attieksmi pret pārmaiņām.
Izprast vadītāja lomu pārmaiņu vadībā un kā psiholoģiskie faktori ietekmē komandas reakcijas un adaptāciju.
Attīstīt prasmes uzticēšanās un psiholoģiskās drošības veicināšanā komandā pārmaiņu laikā.
Ieguvumi:
Praktiskas zināšanas un stratēģijas, lai efektīvi vadītu komandas pārmaiņu procesā un veicinātu darbinieku iesaisti.
Dziļāka izpratne par psiholoģiskajiem procesiem, kas ietekmē darbinieku uzvedību un reakcijas pārmaiņu laikā.
Uzlabota uzticēšanās un empātija, kas palīdzēs izveidot pozitīvu un atbalstošu darba vidi arī pārmaiņu periodos.
 

 
Kiberdrošība vadītājiem un darbiniekiem
 
Aleksandrs Orlovs
 
6
Kiberdrošība uzņēmumu vadītājiem
 

 
Kā organizēt savas informācijas aizsardzību?
 
Agris Krusts
 
6
  - Kā organizēt informācijas aizsardzību
  - Likumdošana
  - IS drošības politika, noteikumi, risku analīze
  - Informācijas klasificēšana
  - Darbības nepārtrauktība & datu rezerves kopēšana
  - Uzņēmuma vadība, darbinieki un sadarbības partneri
- Praktiski jautājumi, piemēri, demonstrācijas:
  - Paroles un autentifikācija
  - "Dzelži", tīkli, mobilās iekārtas, privātās iekārtas utt.
  - Datu šifrēšana, datu nesēju drošība, ārējie datu nesēji
  - Vīrusi, ļaunatūra, spiegprogrammas
  - Darbs ārpus biroja, VPN
  - Sociālie tīkli un drošība, pikšķerēšana

 
 

 
Mākslīgā intelekta un LLM iespējas praksē
 
Jānis Bēniķis
 
6
Kursa ""Mākslīgā intelekta instrumenti uzņēmējdarbībā"" programma ir ļoti daudzpusīga un aptver vairākus svarīgus mākslīgā intelekta un lielo valodu modeļu (LLM) aspektus, kas ir būtiski mūsdienu uzņēmējdarbības veicināšanai un inovāciju ieviešanai.
Mērķauditorija: Kurss būs noderīgs tiem, kas vēlas iepazīties ar MI iespējām un to praktisko pielietojumu dažādās nozarēs. Tas ir paredzēts plašai auditorijai, kas var ietvert gan uzņēmējus, gan IT speciālistus, gan datu analītiķus, kā arī citus profesionāļus, kuri vēlas izprast mākslīgā intelekta (MI) un lielo valodu modeļu (LLM) pielietojumu uzņēmējdarbībā.
Kursa mērķis: Kursa mērķis ir sniegt dalībniekiem vispārēju izpratni par mākslīgo intelektu un LLM, un arī praktiskas iemaņas, kuras tie varēs izmantot, lai uzlabotu savas uzņēmējdarbības procesus. Mērķis ir sagatavot dalībniekus konkrētu uzdevumu veikšanai, piemēram, datu analīzei, prognožu veidošanai un MI risinājumu ieviešanai savos uzņēmumos.
Priekšzināšanas: Lai gan kurss aptver dažādas tehniskas tēmas, priekšzināšanas nav obligātas, jo programma sākas ar ievadu mākslīgajā intelektā un tā pamatprincipos. Tomēr dalībniekiem būtu noderīgi, ja viņiem būtu pamatzināšanas par datoru lietošanu.
Praktiskā daļa: Programma satur ievērojamu praktisko daļu, kurā dalībniekiem būs iespēja pašiem izmēģināt LLM pielietojumu dažādās situācijās, piemēram, datu analīzē, tekstu radīšanā, ideju ģenerēšanā un programmēšanā. Praktiskā daļa ir sadalīta divās galvenajās daļās: bezmaksas un maksas LLM versiju izmantošana, kas sniedz plašu iespēju spektru apgūt dažādus rīkus un tehnikas.
Tehniskā nodrošinājuma līmenis: Dalībniekiem būs nepieciešams dators ar interneta pieslēgumu, Gmail konts, un pieeja lielo valodu modeļu sistēmām (ChatGPT, Google Gemini, Microsoft Bing). Vēlama būtu arī pieeja maksas versijām, lai iegūtu maksimālu atdevi no kursa. Kursā tiks izmantotas specifiskas programmatūras un rīki, kuru instalācija vai reģistrācija būtu jāveic iepriekš.
 

 
Mākslīgā intelekta instrumenti uzņēmējdarbībā: ieviešana
 
Rihards Garančs
 
6
Mākslīgais intelekta instrumenti uzņēmējdarbībā II:
- Mākslīgais intelekts kā personīgais asistents
- Uzņēmuma efektivitāte ar mākslīgā intelekta rīkiem
- Mākslīgā intelekta efektīva ieviešanas un iedzīvināšana uzņēmumā
 

 
Cilvēki un personālvadības procesi mazajos biznesos
 
Sandra Rudzīte
 
6
"Cilvēki un HR procesi mazajos biznesos”
Cilvēkresursu procesu un kārtības  (atlase, darba izpilde, atlīdzība, attīstība un attiecības darba vidē) saskaņošana ar biznesa stratēģiju.
Cilvēkresursu vadības procesu digitalizācija, kā veidot bez ”papīra” procesus.
Cilvēkresursu stratēģijas – pielāgošanās, labākās prakses un resursu bāzētās pieejas.
Organizācijas kultūras pamatelementi, kultūras veidošana, cilvēkresursu vadības loma, sadarbības modeļi.
Pārmaiņu vadīšana organizācijā. Cilvēku uzvedības dažādas pieejas  un to pielietošanas praktiskie instrumenti.
Ieguvumi: skaidrība par cilvēkresursu stratēģijas izveidošanu organizācijā, izpratne kā veidot šo procesu, skaidrība par pamat procesiem, kā tos izveidot, "bezpapīru" minimālo dokumentu plūsmu, cilvēkresursu vadības lomu dažādos uzņēmuma procesos.
 

 
Iekšējā komunikācija uzņēmumos
 
Iveta Bikše
 
6
Iekšejās komunikācijas veidošana sniedz dalībniekiem zināšanas par efektīvu iekšējās komunikācijas principiem uzņēmumos. Tas ietver darbinieku pieredzes veidošanu caur komunikāciju, ziņu izveides un nodošanas tehnikas, kā arī krīzes komunikācijas pamatprincipus. Kursā tiek izmantotas praktiskas metodes, tostarp ziņu izveides uzdevumi, piemēri no reālās dzīves un LEGO Serious Play, lai nostiprinātu iegūtās prasmes.
 

 
E-komercijas stratēģiskā attīstība un optimizācija (lietpratējiem)
 
Mārtiņš Švāns
 
24
Kursā tiek apvienotas padziļinātas zināšanas par e-komercijas risinājumu uzlabošanu, pārdošanas procesu optimizāciju un paplašināšanas iespējām. Kurss paredzēts tiem, kas jau ir izveidojuši e-komercijas risinājumu un vēlas to efektīvāk izmantot, uzlabot klientu pieredzi un palielināt pārdošanas rādītājus.
 

 
E-komercijas pamati un digitālā transformācija biznesā (iesācējiem)
 
Mārtiņš Švāns
 
24
Kursā tiek apvienotas teorētiskās zināšanas par e-komercijas pamatprincipiem, biznesa modeļiem un digitālo transformāciju ar mūsdienu populārāko e-komercijas platformu un rīku apskatu. Kurss paredzēts iesācējiem, kuri vēlas apgūt e-komercijas pamatus un spert pirmos soļus tiešsaistes biznesā, kā arī uzņēmējiem, kuri plāno digitalizēt savu esošo biznesu.
 

 
Datu analīze un informācijas vizualizācija, biznesa inteliģence.
 
Ruta Beināre
 
6
 Kurss ļaus dalībniekiem apgūt prasmes ikdienā biežāk ieviest datos balstītus lēmumus. Tā laikā dalībnieki apgūs soļus datu plānošanā, sākot no to ieguves,uzglabāšanas, līdz analīzes rīkiem un datu vizualizācijai. 1. Datu analīze un datu stāsta ieraudzīšana (Excel) 2. Dati no to plānošanas līdz prezentācijai (SQL, PowerPoint), 3. Datu vizualizācijas rīki (Prezi, PowerBI, Tableau) Dalībnieku prasības: Excel pamati, jo tajā tiks veikts darbs ar datu analīzi
 

 
Dizaina Domāšana produktu izstrādē
 
Ina Gudele
 
6
Iepazīstināt dalībniekus ar dizaina domāšanas principiem un metodēm, kas palīdz efektīvāk risināt problēmas produktu izstrādes procesā.
 

 
Kiberdrošība Tavā uzņēmumā
 
Kristaps Felzenbergs
 
6
Mūsdienu digitālajā laikmetā aizsargāt savu tiešsaistes klātbūtni un datus ir svarīgāk nekā jebkad agrāk. Krāpnieki kļūst viltīgāki, tāpēc ir svarīgi sarunas laikā saprast, kādi ir svarīgākie kontroljautājumi, lai izvairītos no krāpšanas. Kurss “Kiberdrošība Tavā uzņēmumā” sniedz praktiskas zināšanas un prasmes, kā atpazīt krāpniekus un kādi ir biežākie krāpniecības veidi. Noticēt pārāk labiem solījumiem ir ļoti viegli, tādēļ nāc un uzzini kā pasargāt sevi un savu uzņēmumu. Dalībnieki tiks iepazīstināti ar Latvijā saistošajām regulām un normām datu apstrādē, kā arī ar kiberdrošības pārvaldnieka lomu uzņēmumā.
 

 
Mākslīgā intelekta izmantošana elektroniskajā komercijā un mārketingā
 
Gusts Gudelis
 
6
Nodrošināt dalībniekus ar praktiskām zināšanām par mākslīgā intelekta (MI) tehnoloģijām un to pielietojumu e-komercijā un digitālajā mārketingā. Kurss koncentrējas uz veidiem, kā efektīvi izmantot MI klientu apkalpošanā, mārketinga stratēģiju izveidē, personalizācijā un datu analīzē.
 

 
Biznesa procesu analīze - Tūrisma un viesmīlības nozares efektivitātei un digitālo rīku pielietošanai
 
Didzis Grāvītis
 
20 astronomiskās
 
Biznesa procesu analīze - Tūrisma un viesmīlības nozares efektivitātei un digitālo rīku pielietošanai
 

 
Digitālo tehnoloģiju ieviešana un izaicinājumu pārvarēšana
 
Rihards Garančs
 
6
Digitālā transformācija un tās nozīme
Digitālo tehnoloģiju izvēle un ieviešana
Izaicinājumu pārvarēšana
Digitālās transformācijas ilgtspēja
Mākslīgais intelekts un jaunākās tehnoloģijas digitālajā kontekstā
 

 
Motivācijas instrumenti vadītājiem darbinieku iesaistes un darba rezultātu uzlabošanai
 
Veronika Skorodihina
 
6
Vadītājam ir būtiska loma, ietekmējot komandas motivāciju un iesaisti. Vadītājam jāprot ne tikai iedvesmot, bet arī pielāgoties komandas vajadzībām un radīt vidi, kurā katrs darbinieks var attīstīt savu potenciālu. Lai to panāktu, vadītājam ir jābūt dziļām zināšanām par cilvēkvadību, jāsaprot katra darbinieka individuālās vajadzības, un jāizmanto praktiskas metodes, kuras noder gan pieredzējušiem, gan jauniem vadītājiem. Šajās apmācībās saņemsiet praktiskus un pārbaudītus rīkus, lai uzlabotu darbinieku motivāciju un iesaisti, vienlaikus pielāgojot vadības stilu darbinieku vajadzībām. Nodarbības galvenie temati: Kā novērtēt komandas iesaistes un motivācijas līmeni visā uzņēmumā un individuāli komandās; Vadītāja loma komandas sadarbības un iesaistes veicināšanā; Personīgās robežas vadībā: kā saglabāt līdzsvaru starp efektīvu vadību un pašaprūpi; Sarunu vadība un uzticēšanās veidošana; Praktiskas motivācijas un iesaistes metodes; Uzņēmuma kultūras saistība ar darbinieku motivāciju un tās attīstīšanas stratēģijas.
 

 
Dizaina domāšana, projektu, produktu un procesu vadība ar Agile, Scrum, Lean, Kanban
 
RTU, vairāki lektori
 
24
Dizaina domāšanas pieejas izpratne un pielietošana jaunā produktu izstrādē; Klientcentrēta problēmu analīze; Agile domāšana, vērtības un principi; Scrum satvars un tā pielietojums IT projektu īstenošanā; Lean un Kanban metodes pielietošana IT un citu jomu projektu un procesu vadībā; Biznesa un IT prasību vadība Agile pieejas projektu pārvaldībā
 

 
E-komercijas stratēģiskā attīstība un optimizācija (lietpratējiem)
 
Mārtiņš Švāns
 
24
Kursā tiek apvienotas padziļinātas zināšanas par e-komercijas risinājumu uzlabošanu, pārdošanas procesu optimizāciju un paplašināšanas iespējām. Kurss paredzēts tiem, kas jau ir izveidojuši e-komercijas risinājumu un vēlas to efektīvāk izmantot, uzlabot klientu pieredzi un palielināt pārdošanas rādītājus.
 

 
E-komercijas pamati un digitālā transformācija biznesā (iesācējiem)
 
Mārtiņš Švāns
 
24
Kursā tiek apvienotas teorētiskās zināšanas par e-komercijas pamatprincipiem, biznesa modeļiem un digitālo transformāciju ar mūsdienu populārāko e-komercijas platformu un rīku apskatu. Kurss paredzēts iesācējiem, kuri vēlas apgūt e-komercijas pamatus un spert pirmos soļus tiešsaistes biznesā, kā arī uzņēmējiem, kuri plāno digitalizēt savu esošo biznesu.
 

 
Digitālais mārketings un datu analīze izmantojot Google Ads un Google Analytics
 
RTU, Gints Krūmiņš
 
24
Izpratne par digitālā mārketinga veidiem;
Prasme pielietot digitālā mārketinga kanālus;
Prasme analizēt digitālā mārketinga rezultātus izmantojot Google Ads un Google Analytics;
Prasme izveidot un analizēt digitālā mārketinga reklāmu dažādos kanālos.                Programmas mērķis ir veidot izpratni par digitālā mārketinga veidiem, rīkiem un kanāliem. Apgūt spēju veidot mārketinga stratēģiju un to realizēt izvēloties piemērotākos digitālā mārketinga veidus un kanālus. Kursa laikā tiks aplūkoti efektīvas mājaslapas izveides principi, efektīvas reklāmas izveide sociālajos tīklos un Google Ads izveides labās prakses. Students spēs pielietot digitālā mārketinga analītikas rīkus kā Google Analytics, Google Ads. Tiks aplūkota arī Meta Ads reklāmas analīze.
 
 
 
 
*Informācija par kursiem var tikt precizēta vai mainīta pēc nepieciešamības, ņemot vērā organizatoriskos vai akadēmiskos apsvērumus.            
 
 
Šī mājaslapa ir līdzfinansēta no Eiropas Savienības projekta "Latvijas Digitālais akselerators" (DAoL), ID Nr. 101083718 un Eiropas Savienības Atjaunošanas un noturības mehānisma (ID Nr. 2.2.1.1.i.0/1/23/I/CFLA/002) līdzekļiem.
 
 
Finansē Eiropas Savienība un Eiropas Savienība – NextGenerationEU. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.